top of page

Az EGÉSZSÉGES GERINC

Frissítve: 2018. júl. 19.

Az egészséges testhez elengedhetettlen az egészséges gerinc. Ahhoz, hogy a gerincünk egészséges és erős legyen, a tartó izmokat meg kell erősíteni.


Ha nem figyelünk a helyes testtartásra, hosszú távon számos negatív következménye lesz, mert a test izmai eltutnyulnak.


Élettani következmények:

  • a test deformálódig

  • mellkas görnyedt helyzete fontos belső szervek működését nehezíti:

- szív

- tüdő

  • romlik a légzés minősége, bordakosár nem tud megfelelően tágulni, légzés felszínessé válik

  • a helytelen terhelés miatt az „összenyomott „ izmok szövetének vérkeringése és anyagcseréje romlik

  • emésztési problémák



Helytelen testtartás


A rendszeres testmozgással ( min. heti 2 ) sokat tehetsz az egészségedért.


Főbb izomcsoportok erősítése az órákon:


  • hasizmok

  • gerincfeszítők/ mély hátizmok

  • farizmok

  • combizmok

Az Air Yogában alkalmazott mozdulatok kitartásának nem csupán az izomtevékenység hatékonyságának fokozása a célja, hanem az is, hogy tágítsa és lazává tegye az ízületeket. Az egészséges gerinc fontos jellemzője a rugalmasság és hajlékonyság is, ezzel sok sérülést el lehet kerülni. Az oldalra, eőre-hátra. való hajlítások és döntések egyszerre erősítik a törzs izmokat és teszik rugalmassá a gerinc kis izületeit. Az Air Yoga órákon fontos szerepet kap a nyújtás, hogy minél nagyobb mozgástartományt érjünk el.


A LÓGÁS:


Aerial Yoga és Yoga Trapeze órákon rengeteget tehetsz a gerinced egészségéért!

Plusz egy irányban tudsz nyújtani ez pedig a fejjel lefelé azaz a lógás.

A lógás pozitív élettani hatásai a gerincedre nézve:


  • Távolítja a csogolyákat egymástól

  • Ez a térnövelő hatás cökkenti az esetleg fennálló fájdalmat a háti vagy ágyáki gerinc környékén

  • Tehermentesíti a gerinc kisizületiet

  • Serkenti a nyirok és vérkeringést



Inverz póz

Ezeket a fordított testhelyzeteket bárki képes elsajátítani akár az eslő órán is. A Yoga eszközök segítségével biztonságosan és könnyedén élvezheted Te is a fordított pózok élettani hatásait. Nagyon hamar érezni fogod a testeden a fejlődést, ami a közérzetedet is javítja.



Várunk szeretettel óráinkra!

207 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

A belső önképet nehéz meghatározni, de legegyszerűbben talán úgy lehetne, hogy mit hiszel magadról, mire vagy képes. Régóta az egyik kedvenc idézetem : "Az egészség a gazdagság a szépség és a zseniali

bottom of page